Sahramin solmut

tiistaina, helmikuuta 13, 2007

Ja toisilla on hiihtoloma

Olen tänään sukkuloinut ympäri kotiseutua stressiin asti. Aamulla noudin kouluttajan tykötarpeineen toimistolle (tietenkin sen jälkeen, kun olin vienyt isommat lapset hoitoon), istuin koulutuksessa ja singahdin kesken kaiken kotiin. Nuorimmainen on kuumetaudissa, lieneekö sama kuin esikoisella viime viikolla.
Kotiin ajaessani kiintelin, että ropiseepa lumi äänekkäästi auton pohjaan. Mainitsin asiasta miehelleni, joka totesi, että kuulossani on vikaa. Se mitään lunta ollut, jakopään hihna (ei tuossa ketjua kai ole, tai sama se, ongelma se on joka tapauksessa) hinkkaa moottoria vasten.
No niin.

Keskivaihe hyvin, kaikki hyvin? Sain lainaksi isäni auton, täytyy yrittää muistaa ajaa niin, ettei kukaan istu pelkääjän paikalla. On aika ikävää, jos joku iskee jarrut pohjaan koulutuspolkimella...

Laina-autolla sitten ajoin kuntakeskukseen ruokakauppaan (enpä ole muutamaan viikkoon ehtinyt kunnolla silläkään käydä, enkä ehtinyt nytkään, kun potilas uinaili autossa ostosten ajan). Sieltä hautuumaalle. Miksi hautuumaalla on aina tuskallisen kylmää tai kuumaa?
Siellä uskaltauduin tervehtimaan lintusten naapurin äitiä - kyllä sitä vaan tunnistaa kaltaisensa.

Ja kohta toiseen päähän kuntaa ja sitten kotiin. Bensaa palaa ja kasvihuoneilmiö kiittää.

Olen taas saanut täytettyä kalenterini aivan epäolennaisilla asioilla. Huomenna pitäisi mennä esikoisen kouluunilmoittautumiseen, mutta olenpa taas väärällä laidalla kaupunkia palaverissa. Saa nyt nähdä, päästääkö eskariope poikaa edes luokalta, niin nihkeää on.

Auktoriteettien kunnioittaminen puuttuu kuulemma pojalta. Jaa, minä mielummin sanoisin, että auktoriteetti puuttuu... mutta en ole ilkeä enkä sano sitä ääneen.

Sain ystävänpäiväkortin. Olen ihan hämilläni, olen kuvitellut eristäytyneeni niin tehokkaasti, ettei minua muistettaisi. Kiitos ystäväni, vaikka et tätä luekaan.
Hyvää hiihtolomaa Itä-Suomeen.

Nyt artisaanipaja ryhtyy koristelemaan t-paitoja (löysin kesällä Tarjoustalosta tms. yksivärisiä kakkoslaadun t-paitoja parilla eurolla kappale, eilen löysin kirjakaupan alelaarista tekstiilivärejä).

Tunnisteet:

1 Comments:

At 5:53 ip., Anonymous Anonyymi said...

Hyvää ystävänpäivää!

 

Lähetä kommentti

<< Home