Sahramin solmut

tiistaina, tammikuuta 30, 2007

Hamtaro

Hamham.

Lankahamsterikausi on alkamassa. Oikeaoppisesti suuntasin kulkuni siis Anttilaan ja VapaaValintaan, Anttilasta tarttui mukaani vaatimattomat Juliat (Novita valmistaa kai Anttilaa varten? 30%villa 70%akryyli) 250g, värien takiahan minä ne...

Vapis koitui pahemmin kukkaron päälle. Isoveljet olivat yksivärisinä 10€/4 kerää, valikoin nättiä tummaa sinistä (saattaapi olla petrooliakin, minen niin noista väreistä ymmärrä) kilon verran. Kun oli samaa värierää...

Pari kerää vaaleaa punaista, jotta sain sen 4 kerän satsin kasaan, ja vielä mustaa ja harmaata, yhteensä neljä kerää...

Jengakin oli kerrankin kivan näköistä (etenkin kun Anttilan tarjoushinta oli 7€/kerä ja Vapiksessa 5€) ja nappasin mukaan joka väriä kerät. Ja kerän harmaata Ainoa (Green Day-liiviin varuiksi, jos 200g ei riitäkään, niin saan tuosta resorit).
Ja Huopasta, havunvihreää ja mustaa.

2250g ehtaa Novitaa. Jippii.

Puolustuspuheenvuoro:
Julioissa oli punaisia lankoja, ja niitähän minulla ei ole liikoja. Lanka sopii hyvin 7v raidoiksi paksuutensa puolesta, sitäpaitsi muovivoittoisena ei kutita. Pipoa, ehkä?
Paitsi että en ostanut kuin kaksi kerää punertavia...

Vihreää Huopasta ajattelin käyttää dinosaurusmyssyyn. Olen niitä katsellut blogeissa, ehkä esikoiselle kelpaisi sellainen... Kotona jo odottelevat ruskeat sopivat hyvin yhteen tuon vihreän kanssa.
Mustaa huovuttuvaa lankaa minulla ei ole. Jospa joskus tarvitsen (hei, se EI ollut tarjouksessa, Sulo Vilénkin joskus lankeaa).

Tummasta Isoveljestä ehkä kudon jotain itselleni, tai en. Kudon kyllä, joskus, ehkä. Pitäisi riittää suurempaankin villatakkiin.
Loput menevät pipo - ja lapaskäyttöön. Ja kaupasta poistuessa alkoi heti kaduttaa, etten ostanut enempää mustaa - olen pikkusiskolle luvannut tehdä mustan pipon jo monta kuukautta sitten.

Jengat ostin, kun mulle kanssa. Värithän ovat tosi pirteitä (no, mustavalkoista ei voi pirteäksi kyllä haukkua, mutta se onkin varmaan mulle tai esikoiselle). Yhdestä kerällisestä ei paljoa saa, mutta eipä se ennenkään ole minulle tuottanut osto-ongelmia.

Että Lankahamsterit. Saattaisi olla ihan minulle sopiva hanke.
Muistelin ihan ilmoittautuneeni, enkä sitten löytänytkään ilmoittautumisviestiä mistään arkistosta. Ja sitten onnistuin ilmoittautumaan kahteen kertaan. No niin, ehkä sitten kudon kaksin verroin enemmän?
Kutsua alablogiin ei ole vielä kuulunut (hotmail jumittuu kohta), mutta eipähän ole tammikuukan vielä ohitse.

Tunnisteet:

3 Comments:

At 7:34 ip., Blogger mammaliini said...

mää oon ihan out näistä ilmiöistä. mikä on lankahamsteri?

ihanan paljon lankaa sulla. kualen kateudesta. mulla ei ole latiakaan lankaan törsättäväksi. ainakaan ennen ensi tiliä. nyyh.

 
At 8:54 ip., Blogger muoriska said...

*reps*

mulla on ollut huonompi flaksi... ei langan lankaa ole tänään tarttunut ja olen vielä maalikylissä reissussa :)!

 
At 3:58 ip., Blogger muoriska said...

Tsih.. peräkanaa taas ..kommentoimassa :D
miten tää bloggaaminen voi olla näin hauskaa?

 

Lähetä kommentti

<< Home